fredag, november 19

torsdagstankar på en fredag.

två.

om ungefär en månad blir jag sambo. en plus en blir två, i en tvåa. jag måste säga att det skall bli otroligt spännande! mitt första riktiga boende, som jag ska dela med tomas. våra väggar, som ska målas vita. vår soffa, vårt matbord, våra stolar, vårt smuts, vår disk, vår tvätt. vårt ansvar. vårt gemensamma kylskåp. vår garderob, vår hyra, vår diskmaskin (ja!), vår dörr med våra namn på dörren.

jag har delat boende förr, flera gånger. jag har bott tillsammans med carro under gymnasietiden. mycket seriös matlagning och mycket melrose place på tv:n. efter gymnasiet blev det bissan, tillsammans med maria. goda tider. jag flyttade två trappor ner på bissan, medan lizette och erika bodde där uppe, nästan som ett kollektiv. jag har bott tillsammans med mika under ett halvår, när vi reste runt i världen. och nu bor jag i eriksbo, tillsammans med lizette.jag har rutin på att bo tillsammans med människor jag gillar.

det är ändå annorlunda att flytta ihop med den man är kär i. lyckans mig som får göra det! det blir mer ett hem än ett boende. det blir vårt, tillsammans. långsiktigt.
vi två, i en tvåa.
det låter fint tycker jag.

1 kommentar: