tisdag, november 23

tisdag 23.11.10

idag är det tisdag. "well, tell us something we don't know" kanske ni tänker. jag vet inte vad jag tänker. 
jag är väldigt trött just nu. hösten och vintern har väl den inverkan på många. det är bara det att jag aldrig riktigt känt så förut. den här extrema tröttheten. 
jag har blivit lat också. det blir lätt så när man pluggar heltid, men bara har sex timmar schemalagd tid i veckan. dessutom är samtliga schemalagda timmar på måndagar, vilket betyder att jag är "ledig" tisdag till söndag. visst har jag uppgifter och sådär, men det blir lätt så att man är rätt slapp över lag. jag menar, jag har extremt mycket tid att spela på. men jag gör inte så värst mycket med den för tillfället.

därför längtar jag extra mycket till att vi får tillgång till vår lägenhet. då kommer det alltid finnas något att göra! riva tapet, spackla, måla, fixa, pynta. då kommer jag nog komma igång igen. den här hösten har varit... ja, alltså, väldigt bra men också väldigt trött.

det finns ändå en hel del att se fram emot just nu. jag gör en 10-lista. mer för mig själv än för er egentligen... men jag började det här inlägget med "idag är det tisdag", så ni får nästan skylla er själva om ni läst ända hit ner!

1. i helgen ska jag och tomas åka och hälsa på hans mormor. det kommer bli mysigt! mormödrar är mys. så är det.
2. på tisdag får vi tillgång till vår lägenhet. om en pluttig liten vecka, hurra!
3. helgen därpå firar jag och tomas våra födelsedagar i efterskott med att käka ute och gå på taw-konsert. 
4. på söndagen ska jag sälja julkransar på fegens julbasar. fett! julstämning, jaaa!
5. jag, erika och lizz åker till alnarp och carro för att fira lucia och carros 23:e födelsedag.
6. den 18:e ska jag på johnossi i sällskap av min lillebror och hans garde. tack för födelsedagspresenten sis och bro!
7. hanna har bursdagsparty samma kväll, hoppas jag hinner dit!
8. JULEN
9. jag och tomas har bestämt oss för att göra en skidresa. vart är inte bestämt, men jag längtar. jag längtar så fruktansvärt mycket efter att få stå på toppen och sedan bara släppa på. 
10. det kommer bli ljusare, ljusare och ljusare, sen blir det vår. och det längtar jag till. muchos. 

so long compadres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar