fredag, november 12

god morgon, god morgon!

ja, för idag är det faktiskt en god morgon. för mig är morgonen sällan god, för det mesta är dom bara arga, trötta och sega. god morgon sofie! säger någon.  småsur morgon! tänker jag men hälsar med samma fras som personen som tilltalade mig.
varför är denna morgonen god då? jo, jag gick upp lite innan tomas och gjorde frukost. bara det gör mig nöjd, för det brukar alltid vara tvärt om. sedan åt vi frukost och jag var lite smågrinig som vanligt. det blev bättre så fort tomas föreslog alfapet. då blev jag solsken! även om tomas vann. jag vann igår, så det kändes ändå fair.

sedan ringde madde och kom med spännande idéer och tankar. det gillas! en trevlig telefonstund innnan nio, det händer mig sällan.

nu sitter jag i köket med tända ljus, lyssnar på death cab for cutie och tänker att det här nog blir en grym dag. jag ska skriva klart mitt reportage, åka in till stan och gå i second hand-butiker och slutligen ska vi gå på fest. eller kalas, som jag brukar säga ibland när jag tycker fest låter fjantigt, vilket är ganska ofta.

för övrigt så saknar jag lizette. det där är typiskt mig! jag ser fram emot att vara ensam. som jag var igår, ensam hela dagen. ingen mänsklig kontakt förutom kassörskan på willys och ett telefonsamtal med karlsson. men en dag verkar räcka, nu saknar jag min kombo igen, som är hemma över helgen. ja, sån är jag. tydligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar