måndag, mars 21

oj, oj.

nu är det mycket på en gång! det blir helt enkelt ett berätta-vad-jag-sysslar-med-just-nu-inlägg. i lördags var tomas syster annika och hennes kompis malin och hälsade på oss här i göteborg. det blev god middag, vin och så lite utgång på det. vi gick till vad göteborgarna kallar båten, men som jag kallar styrbord/babord. ge mig en sommar och jag kallar den båten, som om den vore välbekant. det här var vår första gång ombord, och jag ska väl inte säga att jag är överväldigad av upplevelsen, men jag tror där kan vara riktigt schysst på sommaren.
dagen efter som var igår mådde jag kass, lite på grund av vinet men mest för att jag vart dunderförkyld och jag hade antagligen feber. anledningen till att det inte kan fastställas är att vi inte har någon febertermometer. försökte ta tempen med vår köttermometer, men det fungerade inte, om någon undrar. på kvällen åkte vi till alltid lika trevliga sockenvägen och blev bjudna på trerätters! inte illa va? nästa söndag är det vi som bjuder, vi måste sätta en meny. spännande.
idag har vi haft muntlig redovisning i skolan. jag var nervös som attan såklart, och jag vet inte hur det lät, men läraren verkade nöjd vilket fått mig att andas ut. nu är det bara den individuella diktanalysen som ska bli klar, och jag är den på spåren. med lite tips från gulliga maria som läste kursen förra terminen + lite inspiration så har jag i alla fall endel idéer att göra någonting av.
nu i eftermiddag tog jag och frida en lyxfika i haga och sedan var vi på ett spännande möte om företagande. inte illa alls. nu väntar elle-läsning och slappkväll. och nej, grannarna har inte kommit ner med min tidning (om det nu är dom som norpat den), utan jag fick gå och köpa den. surt som tusan när man prenumererar, men värre saker har väl hänt.
det var allt för nu. frågor på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar