fredag, mars 18

nä, vet ni vad!

hyreshuset vi bor i är i väldigt bra ordning, det är alltid rent och prydligt, tyst och lugnt. i förrgår Fick vi en lapp i  brevlådan av hyresvärden. på den stod det att någon utomstående fått tag i nyckel till porten och därmed källar- och förrådsutrymmena. och vet ni vad vederbörande har gjort i de här utrymmena? jo, knarkat och rökt.
det var ju väldigt trevligt. idag tvättar jag, och tvättstugan ligger i källaren. så jag bad tomas gå med mig, jag vill helst inte stöta på höga knarkare i den mörka källaren, speciellt inte ensam. fy för bövelen! nu har tomas gått till jobbet och jag gick nyss ner och hämtade maskinerna som var färdiga. när jag står inne i tvättstugan börjar det lukta rök. ja, just snyggt tänkte jag. nu kommer jag stöta på en utav dom! men det gjorde jag inte. pjuh!

i alla fall så ska det bytas lås, men det kommer ta någon vecka och tills dess är det väl inte så mycket att göra. jag ska nog hålla mig borta från källaren.

2 kommentarer: