onsdag, mars 2

när man får inspirationen tillbaka.

det måste vara den bästa känslan i hela världen. när man har en riktigt grå vecka bakom sig och plötsligt börjar se allting i färg igen. tomas är en orsak. dagens föreläsare en annan. hon hette sigrid (som är ett utav mina favoritnamn) och var både smart och söt. hon pratade om olika litterära genrer, och hur tråkigt det än kan låta så fick det i alla fall mig att vara nöjd med mitt val av kurs. jag gillar sånt, kanske torrt, men inte mindre sant för det. efter föreläsningen riktade jag stegen mot vasastan för att leta upp ett antikvariat som linus (en i klassen) tipsade mig om. jag hittade inte den butiken, så jag traskade vidare mot haga. det var riktigt bra promenadväder idag faktiskt! i haga hittade jag ett antikvariat som var både gulligt och välfyllt. det bästa av allt; där fanns båda böckerna jag letade efter. vildanden och mor courage och hennes barn. nu vill det till att sträckläsa, för dom ska båda vara utlästa till i morgon (wish me luck). gick haga nygata ner och svängde sedan upp mot järntorget, korsade allén och gick in på myrorna. även där kunde jag fynda!
 hemma slog jag upp gaffa och kom på vad jag glömt att göra i stan. lykkes album släpps ju idag, och det  glömde jag köpa. well, jag får göra det imorgon. jag läste artikeln i gaffa och bestämde mig för att skivsläppet är värt att fira, så jag åt dom två sista gräddbullarna. ja, innan maten.




i eftermiddag ska jag läsa. 


man kan verkligen fynda på myrorna. allt detta för bara 100 kronor!

jag älskar mönstret på den blå tallriken och brickor kan man väl inte ha för många? ljusstakarna ska nog få bo bredvid de i glas, som står på vår sekretär. nä, nu ska jag äta nudelsoppa och sedan läsa. så vet ni var ni har mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar