fredag, mars 18

lyxen.

okej, här är sanningen. jag har räknat kalorier på senaste tiden. lite för att hålla koll på mig själv, veta hur mycket jag stoppar i mig och hur mycket jag gör av med. detta gör att jag inte äter exakt vad jag känner för, utan tänker efter lite mer.
idag bestämde jag mig för att inte bry mig om att räkna, så när jag mötte upp tomas i affären för att handla så var det fritt fram. fritt fram för lyx. "unn, unn" ni vet.
lyx som oftast brukar betyda rödvin, gott kött, fet sås och så vidare. lyx som brukar betyda choklad efter det och ännu mera rödvin.
idag blev lyxen någonting helt annorlunda. det jag helst av allt ville ha var korv stroganoff och ris, det var det absolut lyxigaste jag kunde tänka mig på min inte-räkna-alls-dag och så blev det. fy tusan vad falukorv är gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar