måndag, mars 14

hej hörrni!

jag är inte helt 100% säker, men jag tror att jag har kommit på vad jag ska göra till hösten. det är inget som får er att dra efter andan. ingenting som får er att tänka "wow, jag önskar att det vore jag". nej, jag har helt enkelt kommit fram till att jag ska ta ett jobb. tjäna pengar. sätta in pengarna på några bra fonder så att de växer. ta hjälp av min bankman.
(samtidigt som jag jobbar på mitt projekt såklart!)
varför? tja... vad ska jag säga? pengar är verkligen inte allt, men nu när det är ganska knapert så känner jag att jag vill ha ett lager att ta ifrån. det behöver inte vara stort, ett lager som gör att en spontan skidweekend inte är omöjlig. till exempel. det räcker.
när man pluggar går man minus. när man jobbar går man plus. jag vill gå plus. sen kan jag väl gå minus igen, när jag väl bestämt mig för vad jag vill plugga. OM jag vill plugga.
jag fick G på den där omöjliga tentan förresten. puh!

2 kommentarer:

  1. Jag vill också tjäna pengar till hösten så att jag med kan göra en spontan resa till fjällen, tillsammans kanske? Vem vet. :-) puss anna från ett soligt thailand

    SvaraRadera
  2. åh, ja! en skidresa tillsammans hade ju vart fett!

    SvaraRadera