lördag, mars 5

är det lördag så är det!


när jag vaknade idag så var jag snuvig, men jag bestämde mig för att trotsa det och gick med tomas till jobbet klockan nio för att träna. när jag kom hem var jag piggare och bestämde mig för att åka in till stan. jag tog på mig min vårjacka och mina nya ray-ban. det var liiite kallt, men det gjorde inget för det var härligt att slippa min tjockisjacka.



jag hoppade av vagnen vid handelshögskolan och gick sedan ner mot haga. visst är det härligt med takåsarna i solskenet?


det var inte bara jag som tyckte att haga nygata var en trevlig plats att lördagsflanera på.


jag kollade lite på fåfängans utebord. dom har många fina saker, men idag blev det inga köp.


sedan kikade jag in i butiken anyhow, där finns väldigt mycket prylar man inte behöver men gärna vill ha. dessutom är ägarinnan supergullig utan att vara efterhängsen.


när man tränat måste man kompensera med något sött, det är vad jag alltid har sagt. på le petit café har dom så stora cookies att inte ens jag orkade äta upp hela. det är perfekt en lördag att sitta på café själv och läsa bok. när jag ätit upp i alla fall halva kakan och druckit ur mitt kaffe gick jag till emmaus och hittade en jacka som tomas hade varit fin i. jag köpte den inte, men tänkte dra med honom dit så han får prova. hoppas den finns kvar.


 från linné går sexans spårvagn till korsvägen, så jag hoppade på och åkte dit, för att gå till ica focus. lizettes favoritaffär, och det säger ju en hel del. där köpte jag massa lyxiga saker som sötpotatis, sparris och kantareller. dock ingen savoykål (?) som på bilden, jag tyckte bara dom var fina.



nu är jag hemma från min sväng på stan och sitter vid köksbordet med ett glas vin. är det lördag så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar