tisdag, mars 8

det var nästan alltid svart i tankarna på långedragspaviljonen.


idag var jag som sagt på ikea med kusin ninni och kusinbarn annie (sötast i världen tror jag). jag och tomas fick semlor av ninni som vi fikade på när tomas kom hem från jobbet. gott var det och jag tog fram finporslinet. ska man fika fint så får det vara don därefter. 


sedan bestämde vi oss för att sätta oss på 11:an och göra en resa tvärs över stan, ut till långedrag. vi ville se havet. där hittade vi förutom havet ganska många pampiga hus.



iskross.


det låg endel båtar i, måste vara extremt kallt att segla nu? gör man ens det? i know nothing.


det var väldigt fint därute, men blåste kallt. 


ser ni att det knoppas lite på grenarna?

när vi promenerat runt lite i kvarteren tog vi vagnen genom majorna till stigbergstorget och bengans. där köpte jag lykkes nya album. dagen fortsatte i lyxens tecken, vi gick på fin-sushi-ställe och åt. sedan blev det bio, the kings speech, som var väldigt, väldigt bra. nu har vi kommit hem och tittat lite mer på ikea-sakerna jag handlat och jag ska snart gå och lägga mig och läsa. hej på er!

2 kommentarer:

  1. Jag och aron var var iväg och såg the king speech i lördags. Håller med om att det var en mycket sevärd film! Dock tycker jag nog att Geoffrey Rushs insats var strået vassare än Colin Firth. Vad tycker ni?

    SvaraRadera
  2. ja, det håller jag med om, båda var bra, men kanske att Geoffrey var lite bättre! även om både jag och tomas hade svårt att inte se honom som den där piraten i pirates-filmerna...;) såg bridget jones dagbok häromdagen när den gick på tv, och man kan ju säga att colin utvecklats lite!

    SvaraRadera