söndag, oktober 3

turbulens. kanske är det bara en vanlig höststorm. fråga mig inte!

ni vet min engelskakurs? finito, finns inte mer. inte för mig i alla fall. efter att ha haft ännu en lektion med pretto-fetto-tycker-jag-är-supersmart-och-behandlar-er-som-dagisbarn-läraren insåg jag att;
1. kursen är inte alls vad jag förväntade mig.
2. jag behöver inte kursen. varför ska jag vara överambitiös och läsa 45 poäng, när 30 poäng innebär heltid?
3. jag har inte tid att engagera mig tillräckligt.
4. läraren har någon lättare störning. han ger till exempel direkt ett underkänt betyg på uppgifter om man inte har lagt in 1,5 i radavstånd och valt typsnittet times. vilket han inte sagt någonting om, men det står tydligen i ett dokument på vårt intranät. suck.

nej, det här känns bra! jag är en english class drop out (fick jag ens det rätt?) och det känns okej. nu kan jag lägga fullt krut på det jag tycker är roligt och som också ger mig någonting. om än inte för mitt cv så för livet.
det kan också vara viktigt.


sedan så har vi ordnat fest för min morfar som fyllt 80 år. vi höll till i fegens bygdegård igår, med otroligt mycket mat, goa gäster och fina uppträdanden. min morfar blev rörd flera gånger, liksom jag, mamma, pappa, henke och fanny. ja, blödigheten ligger nog i släkten.
idag kände jag i huvudet att min kusin tobias fyllde på mitt vinglas innan jag han blinka. och så kanske den där gt:n till godisbordet var lite onödig. men hey! morfar fyller bara åttio en gång.

idag har jag slappat, pluggat, ätit rester (alldeles för mycket) och nyst. jag är allergisk mot katter, även om jag inte vill erkänna det.
kur ska man kunna erkänna sig inte tåla den här krabaten? vårt senaste förvärv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar