tisdag, oktober 26

tisdagstjat

jag hade tänkt att börja med tisdagstjat nästa vecka, bara för att jag har fullt upp med skolarbete denna veckan - men hey - har man en deadline så har man. tack hanna för din kommentar som sparkade mig i baken. så hur får man ihop ett snabbt tisdagstjat? jo, man intervjuar sig själv, vilket jag tänker göra här. eftersom det är premiär och jag bestämmer, så tänkte jag att såhär blir första och sen kan det bara bli bättre.
själv älskar jag att lyssna på återvinningsintervjun i P3 populär, därför tänkte jag härma deras upplägg idag. here we go...
(det fetstilta är vem som fått frågan tidigare och i vilken tidning.)






lou reed, i metro.
finns det någonting du inte gjort ännu som du verkligen vill göra?
det finns tusen saker som jag verkligen vill göra, jag vet inte riktigt var jag ska börja. jag borde skriva ner en lista, och den listan skulle i alla fall innehålla att skriva en bok och resa mer.

claes malmberg, i expressen.
är kiss- och bajshumor roligt?
jag vill svara nej med ett utropstecken efteråt, men jag måste tyvärr erkänna att kiss- och bajsskämt kan vara roliga. fast det är väldigt sällan. nja får jag nog säga.

kristian luuk, i king.
vad tycker du om stilen på kläderna i melodifestivalen?
för det första är det ju som en helt egen stil, vi kan kalla den melodifestivalstilen. för det andra är det ju scenkläder, så det är lite svårt att bedöma, men det är ingen stil jag själv skulle vilja anamma om man säger så.

harald treutiger, i aftonbladet.
hur är du som danskavaljer?
klumpig! jag är den där tjejen som trampar killen på tårna när det kommer till pardans, jag är liksom inte så följsam. om jag kommer i ett sammanhang där pardans står på schemat, till exempel ett bröllop, så dansar jag om någon bjuder upp men jag håller mig helst undan.

gunde svan, i aftonbladet.
om du vore en bil, vilken skulle du vara då?
jag skulle vara en svart audi kombi. rejäl, praktisk och bra utan att verka skrytsam. 

tom jones, i aftonbladet.
om det fanns en tidsmaskin, och du kunde åka till vilken plats och tid som helst i historien i en halvtimma, vart skulle du åka och varför?
jag skulle åka till 1700-talet och besöka en rik familj på den engelska landsbygden, bara för att få ha en sån där fin klänning ni vet och rida i damsadel på ett brunt engelskt fullblod.  

tina turner, i tidningen arbetet.
kommer du någonsin att pensionera dig?
ja, verkligen! jag hoppas att jag blir en livsnjutarpensionär som kan resa mycket, behålla hälsan och vara nöjd med min tillvaro. jag kommer läsa massvis med böcker och ordna kakkalas för mina väninnor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar