torsdag, oktober 21

!

anledningen till att jag startade den här bloggen var ju att jag skulle få öva på att skriva, med tanke på skrivkursen jag läser på universitetet.
hittills har jag mest använt den som folk använder bloggar mest. dokumenterad vardag till allas beskådan, lite tankar, lite texter, lite bilder, lite musik.

nu har jag tänkt att få lite mer rutin i skrivandet, och faktiskt öva mig på att skriva. detta tänker jag göra på tisdagar och torsdagar. på tisdag, på torsdag, på tisdag, på torsdag, ni känner igen det.

så:
på torsdagar kör jag torsdagstankar. korta krönikor/kåserier med skilda teman.
på tisdagar blir det tisdagstjat. intervjuer, från början med personer jag känner, så småningom kanske med personer jag haffar på stan.

vad tror ni om det?
kan ju bli kul för både er och mig!
jag har ambitionen att greja stoff varje tisdag och torsdag, men det kan hända att det blir varannan.

1 kommentar:

  1. På tisdag, på torsdag, på tisdag, på torsdag! Så låter pappas traktor Tuffa Viktor :)
    Saknar dig vännen!

    SvaraRadera