måndag, januari 24

så krångligt liksom!

så var man pank igen. och jag kan inte ens skylla mig själv! den här gången är det skolans fel. skolan som inte rapporterat in mina betyg, och som därför hindrar csn att godkänna min ansökan om studiemedel. nya kursen har börjat, så jag har redan fått köpa lite kurslitteratur för pengar jag egentligen inte har. jag får liksom hoppa maten. är inte det sorgligt? 
i morse ringde jag skolan och klagade på detta, och de sa att de skulle snabba sig med inrapporteringen. jo, visst, det gjorde dom! lycka! jag kanske kan få in lite pengar på kontot i alla fall? jag skulle ringa csn för att snabba på det hela, men se dom svarar inte. fast dom har telefontid, det piper upptaget, man kan inte ens ta en plats i kön. fy bövelen!
jag tycker allting är så jädrans krångligt hela tiden. och inte får man tjäna för mycket pengar heller. så mycket huvudbry om pengar, jag pallar inte det. jag vill egentligen inte ha några pengar alls. eller, rättare sagt, jag vill inte att någon ska ha pengar. kan vi inte börja med byteshandel igen?
suck.
får väl sälja nåt på tradera i väntan på csn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar