torsdag, januari 20

fint som jag fått.




vi har letat efter ett skrivbord, ett i äldre stil, gärna i mörkt träslag och ganska robust. det har visat sig inte vara så lätt att få tag i. men vilken tur att vi inte hittat något! i tisdags fick vi nämligen den här sekretären av en granne som skulle flytta (en 99-årig dam för övrigt). visst är den fin! jag funderar på att måla den vit, men den får stå där den står ett tag, innan jag bestämmer mig. växten som står bredvid fick vi även den, och pennburkarna är majs/olivburkar i plåt som jag satt lite fint papper på bara.

igår var hanna och jonas här och vi åt paj. hanna hade med sig dom här fina bakverken som hon gjort själv! visst är hon duktig! jag har inte fått smaka tyvärr, måste ju stå vid mitt löfte om att inte äta godsaker.

och just för att jag inte äter godsaker fick jag en bukett tulpaner av hanna och jonas. hur gulliga är dom inte? om en stund ska jag berätta om konserten vi var på igår (grym!), men först ska jag äta och plugga lite till. 

3 kommentarer:

  1. det är ni som är goa!!!! tack för att ni finns och ger oss intressanta vägbeskrivningar, alltid god mat och många skratt. ni är fantastiska :)

    SvaraRadera
  2. hanna, snalla kan du inte baka sana dar kakor nar jag kommit hem och sen ocksa bjuda in mig pa fika hos dig? TACK PA FORHAND! hahahahaa.... :) puss anna

    SvaraRadera
  3. anna fina anna, jag har ju nån månad att öva mig så det blir franskt konditori überbraiga. så jo men visst. när du kommer hem så skall du o sofie få macaronsfika, för då hoppas jag sofie äter godsaker igen ;)

    SvaraRadera