fredag, januari 7

fåglarna.


jag är en obotlig djurvän, jag älskar djur - i nästan alla former. insekter och ormar och sådana djur hör väl inte till mina favoriter, men jag älskar katter och framförallt hästar. hundar går hem hos mig, liksom kaniner, marsvin, hamstrar, fiskar och så vidare. nu är det så att i vårt hyreskontrakt står det klar och tydligt att vi inte får ha några djur - what so ever.
jag vill ju gärna ha något litet djur runt om mig, och nu när jag skrivit på att jag inte får ha det, så saknar jag det ännu mer. det är nog en fas jag går igenom.
i vilket fall som helst så har jag börjat mata fåglarna genom att hänga upp talgbollar i vår häck (det bör kanske poängteras att det är en liten häck). jag älskar när fåglarna kommer och äter! det känns extra bra nu när det är så mycket snö och det är svårt för dom att hitta annan mat. för jag älskar alla fåglar. trodde jag. tills det kom en kråka och typ hackade sönder en hel talgboll med sin feta näbb nyss.
jag knackade på rutan jättehårt så att kråkan flög sin kos.

nu skäms jag. klart att kråkan också ska få mat. om du ser det här kära kråka, välkommen tillbaka. jag menade inget illa! jag gillar dig med (fast mest av allt gillar jag nötväckor och koltrastar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar