onsdag, januari 26

august.

till på fredag ska utdrag ur strindbergs "giftas I-II" vara lästa. jag har ägnat eftermiddagen åt detta, och är nu färdig, men vill fortsätta läsa även det som vi inte skulle läsa. det är ju så grymt intressant! och bra! jag undrar lite varför jag inte läst strindberg förut? ska bli en rolig diskussion på fredag.

i mitt nyårsbrev (lizettes årliga grej) skrev jag förövrigt att jag skulle läsa mer under 2011. jo, det kommer jag ju göra i och med kursen. men jag ska lova mig själv att fortsätta läsa, hela sommaren och hösten och vintern (och gärna resten av livet). i år siktar jag in mig på klassiker, svenska först och främst.
jag tror august kommer får följa med mig på tåget hem på fredag. han konkurrerar ut iphonen, bara sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar