torsdag, december 30

vårt kök.

här är vårt kök, fattigt fotograferat i motljus.
när man väl kommer in så blir ljuset bättre!

här är vägghyllan som hänger ovanför soffan...

...från vänster...

...och från höger.

fanny och mamma har varit här på besök. medan jag och mamma sydde gardiner diskade fanny och tomas min fina ärveservis, och satte in den i skåpen. den här servisen fick farmor och farfar i bröllopsgåva 1949.

den som kommer hem till oss och vill dricka kaffe kanske får det serverat i en så här fin kanna.

här är soffan, som nu fått ett blårandigt överdrag och fina kuddar.

jag klädde in en anslagstavla i samma tyg som den ena kudden. först ut på den är det här kortet som jag fick på posten i veckan, samtidigt som jag fick arbetsintyg och bilder från arbetet vi utförde i juni.

jepp, jag är stolt!

kungligt.

här är en annan vrå i köket.

nästan gång ni får se bilder från vårt kök hoppas jag att det är fullt av goa människor också! jag gillar när kök är lantliga, och det måste man väl säga att vårt är!

1 kommentar: