tisdag, december 7

fix.

i vårt badrum är det mestadels vitt och lite blått kakel.

på lagerhaus finns det jättesmarta klisterlappar man kan sätta över kakelplattor, så att fulbått blir finvitt. bra va?
något annat som ska bli vitt är de här pinnstolarna!

här är dom målade en gång, det får väl bli sisådär två eller tre gånger till misstänker jag. stolarna har jag fått av mormor och morfar, och det är morfars mamma och pappa som köpt dem från början. de köpte dem på auktion, så antagligen hade de några år på nacken redan då. de är säkerligen mer än 100 år gamla. tänk att min mammas farmor och farfar suttit på dom, att min morfar kanske klättrade på dom när han lärt sig gå och... ja, jag tycker det är något vackert i det. nu bor dom i göteborg hos mig och tomas. vi hoppas dom ska trivas. vi hoppas också att alla vänner vill komma och provsitta! snart!

alla väggar är färdigmålade, jag lovar att det snart börjar poppa upp massa bilder på vår lägenhet alldeles snart.

1 kommentar: