söndag, december 5

lite bokstäver såhär på kvällen.

min helg har varit välidgt bra! jag har hunnit med så väldigt mycket, köra flyttlass till göteborg, måla i lägenheten, besökt ikea, varit ute och käkat, lyssnat på tomas andersson wij. idag har jag hängt med min fantastiska släkt. min söta faster eva, hennes goa majen, deras döttrar plus perarna och flickorna. flickorna är lika med tilda, svea, ina och annie. finaste småflickorna i världen.

det slår mig gång på gång - jag är omgiven av så fina människor att jag nästan vill börja gråta (okej, tröttheten gör mig lättrörd, men det är sant). världens bästa föräldrar som alltid ställer upp och hjälper mig när det behövs. som skojar med mig och kramas när det behövs, och som tröstar och hejar på. alltid, i alla väder. till och med i tio centimeters snömodd och släpkärra utan vinterdäck (säg inget till aina).

dessutom har tomas fortsatt måla lägenheten idag medan jag stått på julmarknad med mina kransar. lizette hjälpte honom, och de har kommit jättelångt. fina, fina lizette. det känns fullkomligt lysande att hon hjälpt till med våra väggar. nu finns hennes spår i vår lägenhet. ja, hörrni. ninni-kusin som alltid är hjälpsam och rolig, sund och smart. som hjälper oss med ikealass och bjuder oss på den godaste lasagnen.
jag kanske är sentimental.
men jag är nog den lyckligaste flickan i världen.
jag unnar alla att få känna så!

godnatt från en tröttmössa i abborrakull.

ps. det där vita som faller bäddar in mig i någon slags lugn. jag har inte ens panik för att läxan inte är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar