onsdag, september 22

fonetik och kaffe

ärligt talat, jag är inte en drop-out. när jag påbörjat någonting brukar jag slutföra det.
men den här engelskan.
den gör mig tokig! jag fattar ingenting! det är en grundkurs och den behandlar sjukt svåra saker, saker jag trodde man möjligen sysslade med i en fortsättningskurs.
till exempel, första uppgiften vi fick. den gick ut på att man skulle skriva ungefär en halv A4:s sammanfattning på en text. sounds good so far.
det är bara det att jag inte förstår den tvåsidiga texten jag ska skriva en sammanfattning av. minst hälften av orden har jag aldrig hört. this far - not very good.
nä, hörrni, jag funderar faktiskt på att hoppa av den där kursen, jag menar, jag har ändå 30 poäng med svenskan och musikvetenskapen.
det kanske är overkill att läsa 45 poäng.
det kanske är där skon klämmer, jag vet inte.
jag dricker lite kaffe sålänge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar