lördag, september 11

en notis.

Flicka åtalad för förargelseväckande beteende.
Borlänge. Det var under Peace and Love-festivalen, som hölls i centrala Borlänge i juni i år, som incidenten inträffade. En 18-årig flicka försökte muta en polisman med sexuella tjänster, i utbyte mot att han skulle släppa in henne på festivalområdet gratis. Då polismannen nekade flickan blev hon mycket upprörd. Hon började skrika glåpord, samt kasta bananer, som hon tog från ett fruktstånd precis brevid, på polismannen och förbipasserande festivalbesökare. Flickan åtalas nu vid Falu Tingsrätt för förargelseväckande beteende och riskerar att dömas till penningböter.


alltså, jag vet, det verkar så himla grovt med sexuella tjänster, men jag kom inte på något annat!
tycker ni det är för b?
och bananerna, jag lyckades inte få in dom på ett smidigare sätt. känner mig som en clown. å andra sidan finns det ju puckade människor, så det kanske hade kunnat hända? eller?

förutom detta har jag ägnat ganska många timmar åt musikvetenskapen och jag tror att jag åtminstone blir lite klokare. jag vill tro det i alla fall.
nu sa magen till, så jag har satt igång att koka potatis. ikväll blir det nämligen mos och ungsbakad falukorv.
may sound like a monday to you, but to me it's saturday indeed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar