måndag, maj 30

sånt som gör mig glad.

 när jag hade städat plockade jag ett stort fång hundkex. somrigt, skirt, vackert och gratis.

 på uteplatsen hade penseérna dragit iväg, så jag repade av dom och satte dom ihop med lite kortare hundkex.

en topp från indiska, ett doftljus och ett solskyddsspray till håret. snart åker vi ju till cypern! gräddbollar till det, inga konstigheter.

jag unnade mig ett kryddtillskott i form av oregano.


de här pionerna står på vår sekretär. helt obeskrivligt vackre tycker jag.

vet ni hur skönt det är att vara klar med kursen? den har varit jätterolig och jag har lärt mig mycket, sådant som jag vill veta. jag känner mig allmänbildad inom litteratur, jag känner till de grundläggande begreppen, verken och författarna. and it sure feels good! 
det som ska bli skönt är att jag är ledig när jag är ledig. ingenting att plugga, ingenting att ligga efter i. ingenting jag måste läsa, bara sånt jag vill läsa. det är viss skillnad. att slippa facklitteratur och bara läsa skönlitterärt. eller tvärtom ifall jag känner för det, poängen är att jag väljer. 

(hej christian förresten!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar