söndag, maj 29

jag vaknade upp i Varberg med lätt huvudvärk, till följd av lördagens festligheter. dagen utvecklades till något helt annat än en bakisdag. hanna skjutsade mig till läjet där moster och morbror har sin husvagn. därifrån åkte vi till ett matställe och mötte upp mamma, pappa, fanny och mormor och morfar. massa god mat och tårta senare körde pappa mig till tåget. På tåget satt tomas, som varit i malmö. jag fick lust att krama sönder honom! det gjorde jag inte, men nära. Hem, byta till ridkläder, åka till kungälv. rykta rex, sadla rex, rida ut på rex. han skötte sig exemplariskt och jag trivdes. nu är det bussen hem som gäller, och jag längtar efter lite värme. ridturen var sjukt bra, men regnet öste ner och nu skakar jag nästan tänder. fast det var värt det! alla gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar