måndag, februari 21

vi glömmer den här dagen.


jag låtsas att den inte existerat. inte för att det hänt någonting dålig eller hemskt, utan just för att det har hänt I N G E N T I N G. ja, med stora bokstäver. jag har slas-hasat runt i mina fula grå mjukbyxor, sovlinne och så en mjuk tröja över det. jag har liksom bara funnits. varit här men inte gjort ett dyft. suttit av en hel dag liksom... det är inte likt mig och det ska bli ändring, a change is to come. mikaela anländer till stan i morgon och då ska jag få spendera tid med henne. tid som jag saknat!
dags att hoppa ur tomas ulltofflor och ner mellan lakanen. det bästa med att tomas inte är hemma är att jag kan knata runt i hans ulltofflor och sova på hans kudde i mitten av sängen. hans kudde är skönare än min, har jag nämligen märkt.

1 kommentar: