tisdag, februari 15

hästtjej.


när jag var 7 år, eller 10 år eller för den delen 15 år så var det aldrig några problem att svara på frågan "vad är dina intressen?". jo, det var ju hästar och ridning (och fotboll, men det kom alltid i andra hand). när jag började gymnasiet och flyttade hemifrån var det inte läge att ha kvar någon häst. det var ganska tufft. jag tror att det var en utav anledningarna att jag längtade hem rätt mycket första året jag inte bodde hemma. jag saknade inte bara abbi, jag saknade tessan och hästarna och skogen något fruktansvärt mycket. jag fortsatte rida lite oregelbundet men tillslut inte alls, när jag flyttade till halmstad efter studenten.
nu har jag i alla fall kommit på hur mycket jag saknar ridningen och framförallt hästar. jag har ganska mycket fritid just nu, så jag tänkte börja rida igen! jag har lagt in en annons om att jag skulle bli medryttare på en häst, en eller två gånger i veckan. till att börja med. jag håller tummarna för att någon svarar. under tiden får jag väl leta fram mig blå sammetshjälm och kanske köpa ett par nya ridbyxor. ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar