lördag, februari 26

den bästa komplimang jag fått.


på mitt gamla jobb jobbade många sköna människor. en tjej som jobbade där sa alltid vad hon tyckte, i början tog jag ganska illa upp, men lärde mig senare att tackla kommentarerna och inte lägga så stor vikt vid alla grodor som hoppade ur munnen på henne. någonting hon ofta kommenterade var min klädstil. om jag nu har en sådan. i alla fall så kom hon med mer eller mindre klumpiga kommentarer om min stil rätt ofta, en kommentar minns jag extra väl.
vid slutet av dagen var det dags att slänga av sig jobbetröjan och förklädet för att dra på sig sin civila klädsel och cykla hemåt. så fort jag fått på mig min blus till mina jeans och dragit på mig jackan får jag en kommentar som var menad att vara syrlig men som jag lapade i mig som fluffig sockervadd.
"sofie, du klär dig som hon... vad heter hon? alltså, marit bergman. så klär du dig, lite udda."

till berättelsen hör att marit någon månad tidigare blivit utsedd till sveriges bäst klädda kvinna av elle.
som jag mös då (säger man så, mös?). jag cyklade hem, full fart ner för backen och håret fladdrade. marit som är så fin, tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar