onsdag, april 13

den blå tån.

min tå blev som sagt blå redan under första fotbollstillfället i måndags - och idag är det dags igen. att tränga ner foten i fotbollsskon alltså. jag har googlat runt lite och läst mig till att det blå är en liten blödning under nageln (äckligt!), och det är nog därför det spränger och bultar så mycket. man kunde råda bot på det här (läste jag på ett forum, verkar hyfsat seriöst, hur seriöst ett forum nu kan bli?) genom att sticka hål på nageln med en varm nål, för att lätta på trycket och bli av med bultandet. alternativt borra med en nätt handborr. jag vet inte vilket som låter värst, men eftersom jag inte äger någon liten handborr så tänker jag nu prova att värma en nål. om jag vågar.
antingen får jag bara göra't, eller så får jag stå över matchen, så ont gör det faktiskt - och det är ju höger fot som är värst så klart.
ni lär få veta om jag vågade eller inte, haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar